Köpvillkor

Här finner du våra samlade köpvillkor. Ring eller maila oss om du har några frågor (0660-22 10 40, info@akillesfotvard.com). Tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att vara kund hos oss måste du vara myndig, minst 18 år, eller ha målsmans medgivande.

Beställning besvaras sedan med en orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Akilles sida först efter att du erhållit en orderbekräftelse via mail.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Akilles och avboka den.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Minimiorder

Vi har ingen minimisumma du måste handla för.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%

Samtliga priser anges i svenska kronor.

Betalningssätt:

Förskottsbetalning Bankgiro

Lägg din order och betala därefter in totalsumman på vårt Bankgiro, (5955-3628). Varorna i beställningen skickas först när betalningen är gjord och pengarna är insatta på kontot.

SWISH-betalning

SWISH-betalningen sker krypterad säkert genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. När vi ser att SWISH-betalningen kommit in så skickar vi varorna.

Kontantbetalning

Kontantbetalning för er som har möjlighet att hämta ut beställningen i vår butik.

Akilles Centralesplanaden 13A Örnsköldsvik

Frakt

Varor upp till totalt 1 kg: 89 kr

Totalt 1-2 kg: 99 kr

Totalt 4 kg: 121kr

Leverans sker med brev eller paket inom 3-5 arbetsdagar (gäller ej under juli).

Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, debiterar vi dig 200: - för frakter och hanteringskostnader. Tänk på att liggtiden är ca 14 dagar. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

Ångerrätt

Om du ångrar hela eller delar av ditt köp inom 14 dagar från det att produkterna levererats kan du skicka varorna i retur. Tag alltid kontakt med oss snarast om du ångrar ditt köp. Vid byte/retur av varan står du för returfrakt och transportrisk. Om du skickar tillbaka varor sker återbetalningen av pengarna ca 2 veckor efter att vi mottagit varorna. Returnerade varor ska vara oanvända och i originalförpackning. Sedan vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka vad du betalat för den. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation.

Av hygienskäl är produkter som stödstrumpbyxor undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt skall förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd.

Varan skall returneras i oförändrat skick och i sin originalförpackning. Tänk alltid på att skydda förpackningen. Använd alltid ett skyddande emballage och tejpa aldrig på produktförpackningen.  Akilles förbehåller sig rätten att debitera dig som kund om något skulle saknas. Prisavdrag kan göras om en returnerad produkt vid kontroll anses ha använts på ett ovårdat sätt före retur eller om produktens förpackning är grovt skadad (pga. bristande emballering). Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Reklamation

En trasig eller felexpedierad vara ska returneras inom 14 dagar. Ny vara skickas kostnadsfritt till dig, och returfrakten återbetalas via Postgiro. Önskas pengar så räknas detta som ångerrätt.(Se info ångerrätt). Kontakta oss innan du returnerar en vara.

Transportskador

Om paketet och/eller varan är skadad vid uthämtningen, ska ni omgående göra en skadeanmälan på uthämtningsstället. Detsamma gäller om ni upptäcker att varan är skadad när ni öppnar paketet.

Säkerhet

Akilles följer PUL (Personuppgiftslagen). Dina Personuppgifter används enbart för att säkerställa leverans av beställd vara, samt för kommunikation mellan oss och er som kund. Akilles lämnar inte utan ditt medgivande ut uppgifterna i kundregistret till tredje part. Du som kund har alltid rätt att när som helst tas bort ur Akilles kundregister.

Information om tvistlösning online i enlighet med Art. 14 Para. 1 av OTF (Online Tvist Beslut förordningen):

Europeiska kommissionen ger konsumenterna möjlighet att lösa online tvister enligt Art. 14 Para. 1 av ODR på en av deras plattformar. Plattformen ( http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerar som en plats där konsumenterna kan försöka nå uppgörelser utanför domstol på tvister som uppstår efter inköp via nätet och upphandling av tjänster.